1 Grei ut om saka di
2 Samle underskrifter
3 Få saka vurdert

    HADSEL KOMMUNE SAMMEN I KJÆRLIGHET - NEI TIL KORONASERTIFIKAT, SEGREGERING OG UDEMOKRATISK HELSEPOLITIKK

    Hadsel, Nordland
    HADSEL KOMMUNE SAMMEN I KJÆRLIGHET - NEI TIL KORONASERTIFIKAT, SEGREGERING OG UDEMOKRATISK HELSEPOLITIKK
    Oppretta: 07.12.2021 av Pål Mauseth
    Sluttdato for signering: 15.01.2022
    Folkets forslag etter Kommuneloven § 12-1 Vi underskrivere har nedenfor listet 10 punkter (som vi også utdyper) til hvorfor koronasertifikat/vaksinepass aldri må innføres i vår kommune, og ber på bakgrunn av dette om at følgende forslag vedtas: FORSLAG: Koronasertifikat/vaksinepass og/eller liknende segregeringsekvivalenter innføres aldri i vår kommune. Dersom denne saken, uten ugrunnet opphold, settes opp på sakskartet etter at vedtak om innføring av koronasertifikat/vaksinepass allerede foreligger, ber vi om at følgende subsidiære forslag vedtas: FORSLAG: Koronasertifikat/vaksinepass i vår kommune oppheves umiddelbart og koronasertifikat/vaksinepass og/eller liknende segregeringsekvivalenter innføres aldri igjen. *** BAKGRUNN: HADSEL KOMMUNE SAMMEN I KJÆRLIGHET - "VAKSINERTE" OG "UVAKSINERTE" - NEI TIL KORONASERTIFIKAT, SEGREGERING OG UDEMOKRATISK HELSEPOLITIKK Se svært viktig pressekonferanse i EU-parlamentet, mot koronasertifikat og segregering: https://odysee.com/@Fingerbob:c/BREAKING-EU-PARLEMENT-OPPOSES-VACCINE-MANDATE-AGENDA:4 Som del av FOLKET henvender vi underskrivere oss med dette til dere som er våre folkevalgte ombudspersoner i Hadsel kommune, med henstilling om at det besluttes at vår kommune aldri innfører koronasertifikat/vaksinepass (eller at det må oppheves umiddelbart og aldri innføres på nytt dersom denne saken nå ligger til behandling eller at koronasertifikat/vaksinepass allerede har blitt innført). Vi ber om at saken settes på sakskartet uten ugrunnet opphold. Vi retter sterke advarsler mot innføring av såkalt koronasertifikat/vaksinepass – som av svært mange av det norske folk blir oppfattet som en tvangsinnføring av et menneskerettsstridig og grunnlovsstridig apartheid-system i Norge og Europa. Vår motstand mot forlengelse, fornyelse og forsterkning av tidligere drakoniske kommunale og statlige tvangspregede "koronatiltak", og nå dette nye tvangsforslaget om koronasertifikat/vaksinepass fra myndighetenes side, ligger fast. Innførelse av koronapass/vaksinepass kan ikke ses på som annet enn systematisk forsøk på frarøvelse av det norske folks demokratiske og universelle rettigheter og friheter, forsøkt frarøvet i strid med den norske Grunnloven, herunder legalitetsprinsippet, Helsinkideklarasjonen, Nürnberg-kodeksen og internasjonal rettsorden. Stortinget vedtok 19. november i Lov om vern mot smittsomme sykdommer, Kap. 4A Midlertidige bestemmelser om koronasertifikat, § 4A-2. Bruk av koronasertifikatet, at "Departementet kan gi forskrifter for hele eller deler av landet om bruk av koronasertifikat som dokumentasjon på vaksinasjonsstatus, gjennomgått covid-19 og testresultat for SARS-CoV-2. Bestemmelser om at koronasertifikat er eneste aksepterte dokumentasjon kan bare fastsettes når det anses nødvendig med effektiv og sikker verifikasjon, og det etter smitteverntiltakets art og forholdene ellers ikke vil være uforholdsmessig". Denne loven åpner opp for at vår kommune kan ta i bruk koronasertifikat/vaksinepass dersom vi legger opp til bestemmelser som tillater forskjellsbehandling av mennesker ved bruk av koronasertifikat/vaksinepass. Koronasertifikat/vaksinepass har vært planlagt lenge: https://steigan.no/2021/12/eu-planla-i-2018-at-vaksinepasset-skulle-innfores-i-2022/ Vi legger frem 10 grunner til hvorfor koronasertifikat/vaksinepass aldri må innføres (eller må oppheves umiddelbart og aldri innføres på nytt dersom denne saken nå ligger til behandling eller at koronasertifikat/vaksinepass allerede har blitt innført): 1) Koronasertifikat/vaksinepass bryter med det norske folks grunnleggende verdier og menneskesyn. 2) Koronasertifikat/vaksinepass bryter Menneskerettighetene 3) Koronasertifikat/vaksinepass bryter Grunnloven 4) Koronasertifikat/vaksinepass bryter Helsinkideklarasjonen og Nürnbergkodeksen 5) Koronasertifikat/vaksinepass er udemokratisk 6) Koronasertifikat/vaksinepass er uvitenskapelig og har ingen vitenskapelig dokumentert smittereduserende effekt 7) Koronasertifikat/vaksinepass rammer alle 8) Koronasertifikat/vaksinepass er utelukkende et kontrolltiltak og psykologisk lydighetskondisjonering 9) Koronasertifikat/vaksinepass segregerer 10) Koronasertifikat/vaksinepass må hele tiden fornyes, høyst sannsynlig i det uendelige ** Det er naturligvis rettsvurderingene av nasjonal og internasjonal rettsorden, de universelle folkets rettigheter og friheter, naturrettslige forhold, samt Menneskerettighetene som må legges til grunn i vurderingene om en lovbestemmelse er lovlig eller ikke, sammen med folkets stemme ved demokratisk folkeavstemning - som sist i 1994 da det norske folk sa NEI til EU. Innføring av koronasertifikat/vaksinepass bryter samfunnskontrakten mellom folket og folkets valgte representanter. Et vedtak om å innføre koronasertifikat/vaksinepass vil skape sterke skiller i folket, og polarisere grupper ytterligere. Innføringen av disse svært ødeleggende tiltakene rammer vilkårlig og er diskriminerende og segregerende. Under dekke av «pandemien» innføres udemokratiske og tyranniske maktstrukturer i Norge – i vårt tidligere frie norske samfunn. Dette kan vi ikke akseptere. Erik Bye ga sin svært treffende oppsummering av egne observasjoner: «*Politikerne må en gang lære, både i Norge og andre steder, at de er ikke våre herrer i demokratiene, - skal de være klar over hver eneste dag de våkner og hver eneste kveld de går og legger seg, at de er våre tjenere. De er folkets tjenere – de skal stå i giv akt – for oss, i demokratiet. Det er noen av dem som tror at de er blitt herrer, men der tar de faktisk feil, eller der må de en gang lære at de tar feil. Ellers er demokratiet bare dill ball*». Vi tiltrer Erik Byes treffende observasjoner og uttalelser, med direkte kobling til dagens udemokratiske politikk, og ber folkerepresentantene brennemerke Erik Byes ord i sin bevissthet som ledestjerne i folkerepresentantenes daglige tjeneste for folket. *** *** DE OVENSTÅENDE 10 PUNKTER NÆRMERE FORKLART Videre følger tilstrekkelig utfyllende argumenter for hver av de ti grunnene til at koronasertifikat/vaksinepass aldri må innføres (eller må oppheves umiddelbart og aldri innføres på nytt dersom denne saken nå ligger til behandling eller at koronasertifikat/vaksinepass allerede har blitt innført): 1.) KORONASERTIFIKAT/VAKSINEPASS BRYTER MED DET NORSKE FOLKS GRUNNLEGGENDE VERDIER OG MENNESKESYN "Med lov skal landet bygges, og ikke med ulov ødes". Dette er en kjent setning fra Frostatingsloven, en av Norges eldste lover om hvordan vi skal forvalte og bygge landet vårt. Vi må aldri lytte til en tidsånd som virker til innføring av tiltak og restriksjoner som skaper press, tvang, forskjeller og splid i det norske folk. Koronasertifikat/vaksinepass rokker ved fundamentet for det norske samholdet og det norske samfunnet som bygger på tillit og solide lover basert på og utgått fra det norske folks grunnleggende verdier og menneskesyn. 2.) KORONASERTIFIKAT/VAKSINEPASS BRYTER MENNESKERETTIGHETENE Menneskerettigheter er grunnleggende rettigheter alle har, uavhengig av kjønn, alder, religion, legning, nasjonalitet eller hvor i verden de bor. I 1948 vedtok FN Verdenserklæringen om menneskerettigheter. Den består av 30 artikler som definerer hva som menes med menneskerettigheter, og blir sett på som det viktigste grunndokumentet for menneskerettigheter. Koronasertifikat bryter med flere av disse artiklene. Artikkel 1: "Alle mennesker er født frie og med samme menneskeverd og menneskerettigheter. De er utstyrt med fornuft og samvittighet og bør handle mot hverandre i brorskapets ånd". • Koronasertifikat erstatter menneskers medfødte frihet med kontroll, og graderer menneskeverd og rettigheter etter status. Dette bryter artikkel 1. Artikkel 2: "Enhver har krav på alle de rettigheter som er nevnt i denne erklæring, uten forskjell av noen art, f. eks. på grunn av rase, farge, kjønn, språk, religion, politisk eller annen oppfatning, nasjonal eller sosial opprinnelse, eiendom, fødsel eller annet forhold". • Koronasertifikat definerer en ny gruppe: "De statusløse" eller "ubeskyttede", som ikke har de samme rettighetene som andre. Dette bryter artikkel 2. Artikkel 5: "Ingen må utsettes for nedverdigende behandling". • Koronasertifikatet medvirker til sosialt press og utestengelser, som implisitt legitimerer nedverdigende behandling, i brudd med artikkel 5. Artikkel 13.1: "Enhver har rett til å bevege seg fritt og til fritt å velge oppholdssted innenfor en stats grenser". • Koronasertifikat/vaksinepass fratar oss frihet etter artikkel 13.1 i bytte mot et pass som betingelse for "fri" bevegelse og "fritt" oppholdssted. Frihet slik vi kjenner det blir ikke lenger reell frihet ved innføring av koronasertifikat/vaksinepass. Artikkel 18: "Enhver har rett til tanke-, samvittighets- og religionsfrihet". • Koronasertifikatet/vaksinepass hindrer tanke-, samvittighets- og religionsfrihet. Det bryter ned selve grunntanken ved menneskeverd og nestekjærlighet. Det kan gjøre det praktisk nødvendig for et menneske å trosse sin samvittighet for å måtte anskaffe status. Det kan tynge et menneske med gyldig status sin samvittighet med tanke for andre (sympati), skape likegyldighet overfor andre (apati), eller føre til sjalusi eller hovmod. I tillegg forhindrer koronasertifikat/vaksinepass religionsutøvelse i felleskap i hjem og i forsamlingshus ved begrensninger som krever sertifikat og/eller tester. Dette bryter med artikkel 18. Artikkel 27.1: "Enhver har rett til fritt å delta i samfunnets kulturelle liv, til å nyte kunst og til å få del i den vitenskaplige fremgang og dens goder". • Koronasertifikatet/vaksinepass fratar alle deres rett til å fritt delta i samfunnets kulturelle liv – da deltagelsen betinges av et statusbevis – og det stenger i tillegg ute deler av det norske folk. Begge deler er tydelige brudd på artikkel 27.1. 3.) KORONASERTIFIKAT/VAKSINEPASS BRYTER GRUNNLOVEN Grunnloven er den høyeste rettskilden i Norge. Det betyr at andre bestemmelser som kommer i strid med den, må vike etter for den. Koronasertifikat bryter med flere paragrafer i grunnloven. § 106: "Alle som oppheld seg lovleg i riket, kan fritt ferdast innanfor grensene". • Med koronasertifikat/vaksinepass blir ikke ferdsel innenfor grensene fritt lenger. Ferdsel betinges av statuskontroll. Dette bryter grunnlovens § 106. § 101: "Alle kan møtast i fredelege forsamlingar og demonstrasjonar". • Koronasertifikatet/vaksinepass gjør status til premiss for å kunne møtes i fredelige forsamlinger. Alle gjøres til gjenstand for å kunne bli avkrevd for status, og mennesker uten status vil ikke kunne møtes. Dette bryter grunnlovens § 101. § 100: "Dei statlege styresmaktene skal leggje til rette for eit ope og opplyst offentleg ordskifte". • Koronasertifikatet/vaksinepass er i sin natur diskriminerende og skaper rom for et asymmetrisk maktforhold i brudd med grunnlovens § 100. § 102: "Alle har rett til respekt for privatlivet og familielivet sitt, for heimen sin og kommunikasjonen sin". • Koronasertifikat/vaksinepass er knyttet til individuelle helseopplysninger. Denne siden ved privatlivet utleveres og kommuniseres ved bruk av koronasertifikat/vaksinepass. Dette respekterer ikke folks privatliv, familieliv, og kommunikasjon, og det kan også gjelde for hjemmet ved besøk. Dette bryter med grunnlovens § 102. § 16: "Alle innbyggjarane i riket har fri religionsutøving". • Religionsutøving består i stor grad av fellesskap i hjem og forsamlingshus. Koronasertifikat/vaksinepass hindrer fri religionsutøving ved at det stilles som en nødvendig forutsetning for gjennomføringen av religionsutøvingen. Det kan også inngå i religionsutøvingen å ikke være bundet av systemer som er til hinder for fri religionsutøving, slik at koronasertifikat/vaksinepass vil være direkte i strid med religionsutøvingen. Dette bryter grunnlovens § 16. 4.) KORONASERTIFIKAT/VAKSINEPASS BRYTER HELSINKIDEKLARASJONEN OG NURNBERGKODEKSEN Helsinkideklarasjonen av 1964 er en etisk grunnlov for forskning på mennesker. Den norske lovgivningen viser til deklarasjonen og baserer seg på prinsippene som denne legger til grunn. Formålet med deklarasjonen er å beskytte særlig sårbare grupper, og mennesker mot medisinsk tvang, noe et koronasertifikat/vaksinepass legger opp til: «Enten tar du vaksinen, ellers innskrenker og fjerner vi dine rettigheter, privilegier og friheter». Den norske legeforeningen skriver om deklarasjonen: «*Helsinkideklarasjonen ble vedtatt av World Medical Association (WMA) på generalforsamlingen i Helsinki i 1964. Deklarasjonen etterfulgte Nürnberg-kodeksen av 1947 og Genève-erklæringen av 1948. Den viktigste forskjellen fra Nürnberg-kodeksen er at Helsinkideklarasjonen også omfatter klinisk forskning, altså både terapeutisk og ikke-terapeutisk forskning*. *Kort oppsummert anses Helsinkideklarasjonen av mange som den mest sentrale profesjonsnormen innen medisinsk forskning i dag, og den brukes aktivt over store deler av verden. Ingen som arbeider med forskning og forskningsetikk kan unngå å forholde seg til deklarasjonen*. *Helsinkideklarasjonen oppstiller en rekke overordnede prinsipper for forskning på mennesker. Prinsipper om pasienters medvirkning, informasjon og samtykke står sentralt i deklarasjonen. Samtidig slås det fast at det forskningsetiske ansvaret hviler på forskeren. Deklarasjonen bygger på det grunnleggende prinsipp at vitenskapens og samfunnets behov for ny kunnskap aldri kan forsvare at forskningssubjektet utsettes for unødig (og ufrivillig) ubehag og risiko*» Nürnbergkodeksen er et dokument som angir forskningsetiske standarder for forskning på mennesker. Kodeksen fulgte i kjølvannet av Nürnbergprosessene. Koronasertifikat/vaksinepass bryter med Nürnbergskodeksen. Pkt. 1. Frivillig samtykke fra forsøkspersonene er absolutt nødvendig. • Det er utbredt kunnskap at covid-19 "vaksinene" er eksperimentelle, at de har kun såkalt "nødgodkjenning", at fase III av utprøvingen ikke vil være fullført før 2023, og at de heller ikke er vaksiner i tradisjonell forstand, men derimot en helt ny - på mennesker totalt uprøvd - teknologi, en genterapi. Det er ikke mulig for den som skal "vaksineres" å kunne gi et INFORMERT samtykke, når de viktigste deler av informasjonen ikke blir formidlet. F.eks blir ikke den enkelte informert om injeksjonenes innhold og virkemåte, om at man blir med i et globalt eksperiment med en helt ny og på mennesker uprøvd, foreløbig kun nødgodkjent teknologi, om injeksjonenes kjente, antatte og potensielle skadevirkninger, og at mRNA-teknologien (genterapien) ikke er testet og kartlagt lenge nok til å kunne avdekke langssiktige skadevirkninger på mennesker. Uavhengig av ens syn på vaksinene, er det i forbindelse med dette folkeforslaget selve koronasertifikatet/vaksinepass som er forsøket og som alle individer innlemmes i uten kvalifisert informert frivillig samtykke, og med helt uante konsekvenser både for samfunnet og befolkningen som helhet og for de deltakende enkeltmennesker. Men da koronasertifikatets/vaksinepasset til enhver tid gyldighet er innlysende direkte knyttet opp mot å la seg injisere av "vaksineprodukter" og de til enhver tid lanserte "boosterinjeksjoner", så må naturligvis kravet til kvalifisert informert samtykke relatert til selve "vaksinene" også tages med i vurderingen av dette punkt. Koronasertifikat/vaksinepass bryter derfor Nürnbergkodeksens første og viktigste punkt. Pkt. 2. Forsøket bør være av en slik art at det fører til fruktbare resultater som gagner samfunnet og som ikke kan sikres ved bruk av andre metoder eller studiemåter og som ikke er vilkårlige eller unødvendige. • Koronasertifikat/vaksinepass som ordning er i seg selv et forsøk. Hele folket innlemmes i dette forsøket som skiller mellom mennesker basert på relativ status. Det kan ikke vises til historiske eksempler hvor innføring av statusbevis for samfunnsdeltagelse fører til fruktbare resultater som gagner samfunnet. Som smitteverntiltak er det ikke gitt at koronasertifikat/vaksinepass vil ha effekt, og det vil derfor i stedet medvirke til vilkårlig og unødvendig forskjellsbehandling. Ved behov for smitteverntiltak må kjente metoder og studiemåter må legges til grunn. Koronasertifikat/vaksinepass bryter med Nürnbergkodeksens andre punkt. Pkt. 4. Forsøket bør utføres på en måte som unngår all unødvendig fysisk og psykisk lidelse og skade. • Da koronasertifikat/vaksinepass er et forsøk som innlemmer alle mennesker, er det ikke mulig å forutse hvilke fysiske og psykiske lidelser og skader det vil kunne påføre folket som helhet eller deler av den. Det er derfor umulig å utføre forsøket med koronasertifikat/vaksinepass på en måte som unngår all fysisk og psykisk lidelse og skade. Dette bryter Nürnbergkodeksens første og fjerde punkt. Pkt. 5. Forsøk bør ikke utføres der det er en a priori grunn til å tro at dødsfall eller skade som fører til uførhet vil inntre, med mulig unntak av forsøk der forsøkslegene også deltar som forsøkspersoner. • Koronasertifikatet/vaksinepasset vil KUN vises som gyldig dersom en har tatt de til enhver tid av norske myndigheter påkrevde antall injeksjoner. Verifisert gjennomgått sykdom kan kanskje påvirke statusen, men de tekniske/medisinske krav kan endre seg og er fullstendig uforutsigbare. Alle måtene å få gyldig koronasertifikat på kan være helseskadelige. Vaksinen viser seg å medføre mange og alvorlige bivirkninger. Se f.eks: - Legemiddelverket: https://bit.ly/3pBCX0a - Vaccine Adverse Event Reporting System (USA): https://openvaers.com/covid-data - Swiss Policy Research: https://swprs.org/covid-vaccine-adverse-events/ - Nylig sluppet Pfizer-rapport - Sjokkerende mange og alvorlige skadevirkninger: https://bit.ly/3DyjthU - EKSEMPEL 1: Det rapporteres f.eks om omfattende endringer i kvinners menstruasjonssykluser, store antall spontanaborter, og det mistenkes nå fra kvalifisert medisinsk hold at injeksjonene kan gjøre oss permanent sterile https://bit.ly/3dyiRyc Her er tilhørende videointervju https://bit.ly/31GJP4k. - EKSEMPEL 2: mRNA injeksjonene gir dramatisk økning i betennelser i endotelet og T-celleinfiltrasjonen av hjertemuskelen, noe som kan forklare observasjonene av økt trombose, kardiomyopati og andre kritiske vaskulære hendelser etter vaksinasjon. https://bit.ly/3y3YS3S Sykdom kan bli alvorlig. Gjentagende testing i nesen utsetter mennesket for påkjenninger som kan påføre individet fysiske skader da nesen ikke er ment å utsettes for innføring av fremmedelementer, og det kan også medføre økonomiske bekymringer dersom testene må selvfinansieres. Det kan også knyttes psykiske lidelser til behovet for å måtte anskaffe og beholde gyldig koronasertifikat. Altså, det ER er en a priori grunn til å tro at det som må ligge til grunn for anskaffelse av gyldig koronasertifikat/vaksinepass kan føre til dødsfall eller skade som fører til uførhet. Koronasertifikat/vaksinepass kan derfor ikke oppfylle Nürnbergkodeksens femte punkt. Pkt. 6. Risikoen som tas bør aldri være av større omfang enn det som rettferdiggjøres av den humanitære betydningen av problemet som forsøket er ment å løse. • Risikoen som koronasertifikat/vaksinepass fører med seg er at status legges til grunn for dens humanitære betydning. Da omfanget av koronasertifikat/vaksinepass er totalt (det inkluderer alle mennesker), skaper det et segregerings/statussamfunn. Dette løser ingen problemer, men skaper et nytt samfunn. Risikoen for dette er klart større enn det som kan rettferdiggjøre den humanitære betydningen av koronasertifikat/vaksinepass. Koronasertifikat/vaksinepass bryter derfor Nürnbergkodeksens sjette punkt. Pkt. 8. Forsøket bør kun utføres av personer med vitenskapelige kvalifikasjoner. Den høyeste grad av ekspertise og forsiktighet bør forlanges i alle forsøkets stadier av dem som gjennomfører eller deltar i forsøket. • Koronasertifikat/vaksinepass som samfunnsmessig eksperiment inkluderer alle mennesker (ikke bare "personer med vitenskapelige kvalifikasjoner"), og bryter derved med Nürnbergkodeksens åttende punkt. Pkt. 9. Forsøkspersonen bør i den tiden forsøket pågår stå fritt til å bringe forsøket til opphør dersom han har kommet i en fysisk eller psykisk tilstand der forsøkets fortsettelse for ham virker umulig. • Koronasertifikat/vaksinepass er i sin natur slik at individet aldri står fritt til å bringe forsøket til opphør. Koronasertifikatet/vaksinepass bryter med Nürnbergkodeksens niende punkt. Pkt. 10. I den tid forsøket pågår bør ansvarshavende forsker være forberedt på å bringe forsøket til opphør på et hvilket som helst stadium dersom han har sannsynlig grunn til å mene etter utøvelse av den gode tro, overlegen ekspertise og forsiktig vurderingsevne som kreves av ham at en fortsettelse av forsøket sannsynligvis vil føre til skade, uførhet eller død for forsøksperson. • Koronasertifikat/vaksinepass innlemmer alle mennesker i en ordning som aldri har vært prøvd ut før. Alle mennesker blir en del av forsøket. Det er ikke utenkelig at det vil komme til å bli mennesker som kan komme til skade, uførhet eller død som følge av å gjennomføre eller rammes av det som må til for å få gyldig status. Dette bryter med Nürnbergkodeksens tiende punkt og må være avgjørende for å bringe koronasertifikat/vaksinepass til opphør umiddelbart. **Brudd på Helsinkideklarasjonen av 1964 og Nürnberg-kodeksen av 1947 er straffbart. Å bryte deklarasjonene med begrunnelse "at man bare utfører ordre" straffes tilsvarende, og er ingen straffrihetsgrunn.** 5.) KORONASERTIFIKAT/VAKSINEPASS ER UDEMOKRATISK Koronasertifikat/vaksinepass innføres på en slik måte at ingen kan unngå det og alle innlemmes i det. Det foreligger ikke noe valg. Koronasertifikat/vaksinepass kan potensielt også medføre at det forutsettes for deltagelse på formelle samlinger, hvilket betyr at deler av folket/mennesker som er imot koronasertifikat/vaksinepass ikke kan uttrykke sine meninger, håndheve sine demokratiske rettigheter, i formelle sammenhenger, eller utøve sine politiske verv – enten det gjelder flertallet eller mindretallet – uten at det indviduelle menneske først implisitt legitimerer koronasertifikat/vaksinepass som det individuelle menneske er grunnleggende imot. Uten gyldig koronasertifikat/vaksinepass får man ikke delta på formelle samlinger og uttrykt ens meninger imot koronasertifikatet/vaksinepass, mens ved å anskaffe gyldig koronasertifikat/vaksinepass for å delta på formelle samlinger har man allerede implisitt legitimert koronasertifikatet/vaksinepass. Koronasertifikat/vaksinepass er entydig udemokratisk. 6.) KORONASERTIFIKAT/VAKSINEPASS ER UVITENSKAPELIG, OG HAR INGEN VITENSKAPELIG DOKUMENTERT SMITTEREDUSERENDE EFFEKT Det foreligger ikke forskning på innføring av statusbevis i vårt frie samfunn og hva det gjør med samfunnet vårt. Det finnes ingen vitenskapelig forskning som dokumenterer, ei heller indikerer, at koronasertifikat/vaksinepass har noe som helst smittereduserende effekt. Koronasertifikat/vaksinepass er derfor uvitenskapelig. 7.) KORONASERTIFIKAT/VAKSINEPASS RAMMER ALLE Koronasertifikatet/vaksinepass kan ved første øyekast se ut til å kun ramme de som ikke har gyldig status. Men koronasertifikatet/vaksinepass rammer alle. Absolutt alle blir underlagt ordningen der status må fremvises eller være gjenstand for kontroll. Frihet byttes ut mot et pass som hver enkelt må anskaffe, fremvise og fornye. Frihet slik vi kjenner det blir borte, og hver enkelt blir underlagt krav om pass. 8.) KORONASERTIFIKAT/VAKSINEPASS ER UTELUKKENDE ET KONTROLLTILTAK OG PSYKOLOGISK LYDIGHETSKONDISJONERING Koronasertifikat omtales som et smitteverntiltak, men er i realiteten et kontrolltiltak. Det har absolutt ingen dokumentert smittereduserende effekt. På det idémessige plan vil koronasertifikat/vaksinepass omdefinere samfunnet fra å være fritt til å bli underlagt status og kontroll. En rekke dokumenterbare uttalelser fra både politikere, forvaltning og media indikerer at det kortsiktige hovedformålet med innføring av koronasertifikat/vaksinepass ikke handler om helse, men om en av politikere og det medisinsk-industrielle kompleks antatte og ønskede kontrollformål og oppdragende effekt (psykologisk lydighetskondisjonering). Det langsiktige formål med koronasertifikat/vaksinepass, er å psykologisk kondisjonere menneskeheten til å etterhvert akseptere det totaldigitaliserte teknokratiske globale overvåknings- og kontrollsamfunn med kontantløs økonomi. https://odysee.com/@voicesforfreedom:6/They-need-your-children!-A-new-financial-reset-is-imminent.:a Innført og driftet ved hjelp av 24/7/365 internettoppkoblede bærbare/implanterbare obligatoriske biometriske identitetverifiserende og totalovervåkede dippedutter (Internet of Bodies). https://steigan.no/2021/12/velkommen-til-informasjonshelvete-den-fjerde-industrielle-revolusjon/ Det hele informasjonsmatet av planlagte milliarder på milliarder av overvåkningskameraer, overvåkningssensorer, database- og feedbacksystemer oppkoblet til "The Global Brain" med dens iskalde og kyniske analytiske A.I. (kunstige intelligens). Oppkoblet via allestedsnærværende 5G/6G/xG mobilnettverk og flere titalls tusen 5G satelitter. Alt etter modell av det kinesiske digitale "Social Credit System" i samsvar med visjoner, agendaer, planer og diktat fra historiens evig tilstedeværende malthusiske herskerklasseeliter som nå har hånden på rattet i FN (Agenda 21/2030) og World Economic Forum (The Great Reset - Global Redesign Initiative - Fjerde industrielle revolusjon). https://odysee.com/@QuantumRhino:9/This-Pivotal-Moment---Episode-1:1 Styringen utøver de ved hjelp av uinnskrenket pengemakt og lojale globalisttrente protesjéer i politiske og forvaltningsmessige maktposisjoner i alle nasjoner, i media og i samfunnsbærende organisasjoner og strukturer (De såkalte ca. 1500 "WEF Young Global Leaders" og ca. 10.000 "WEF Young Global Shapers" som disse "agents of change" omtales som av sine mentorer i World Economic Forum, Børge Brende, Klaus Schwab & Co). https://rairfoundation.com/exposed-klaus-schwabs-school-for-covid-dictators-plan-for-great-reset-videos/ Koronasertifikat/vaksinepass har altså ingenting med helse å gjøre, og alt med UHELSE å UFRIHET å gjøre. Det vil være tilnærmet utilgivelig å innføre koronasertifikat/vaksinepass, uten å gjøre hjemmeleksen sin i form av å UNDERSØKE hva samfunnsingeniørene egentlig har for planer med disse "koronasertifikatene"! SÅ SJEKK LENKENE, VIDEOENE OG SETT DERE INN I HVA DET DREIER SEG OM. 9.) KORONASERTIFIKAT/VAKSINEPASS SEGREGERER Det mest opplagte ved koronasertifikatet/vaksinepass er at det segregerer mennesker basert på status. Koronasertifikat/vaksinepass legitimerer diskriminering og forskjellsbehandling, ikke bare på bakgrunn av valg og individuelle helseopplysninger, men status. Mennesker som ikke har gyldig status, er per definisjon uønskede. Testing som substitutt for koronasertifikat/vaksinepass rettferdiggjør ikke det alt overgripende kontrolltiltaket som koronasertifikatet/vaksinepass er, et kontrolltiltak som segregerer de med gyldig status, de uten, og de som må testes. I vårt samfunn står inkludering, samhold, respekt og toleranse sentralt. Vi må aldri tillate det motsatte av integrering, som er segregering. 10.) KORONASERTIFIKAT/VAKSINEPASS MÅ HELE TIDEN FORNYES, HØYST SANNSYNLIG I DET UENDELIGE Koronasertifikat/vaksinepass har tidsbegrenset gyldighet og må fornyes regelmessig enten ved å ta nye "vaksinedoser", gjennomgå sykdom, eller testes med jevne mellomrom. Koronasertifikatet/vaksinepass er videre nødvendig for tilgang til samfunnstjenester og goder, og kan ved utstrakt bruk stilles som krav til arbeid, studier og daglige gjøremål. Siden koronasertifikatet/vaksinepass er tidsbegrenset, må fornyes, rammer alle, og stilles som et nødvendig krav, har den bindende effekt på vår frihet. Vi vil ikke lenger ha noe annet reelt valg enn å sørge for å ha gyldig koronasertifikat/vaksinepass dersom vi skal ha gyldig status til samfunnsdeltagelse. Faller man utenfor ordningen ved å ikke fornye sertifikatet, blir den enkelte selv gjort ansvarlig og ilagt skylden for dette. Det er aldri noen garanti for at koronasertifikatet/vaksinepass vil opphøre, all den tid det må fornyes. Med dette blir de 10 overnevnte grunnene for hvorfor koronasertifikat aldri må innføres, oversett gjentatte ganger. Koronasertifikat må i stedet aldri innføres (eller opphøre umiddelbart).
    35 av 164 underskrifter
    Sjå underskrifter Denne saka er lukka og kan ikkje skrivast under på lenger
    Denne saka er avslutta. Kommentarfeltet er derfor stengd for nye kommentarar.

    6 kommentarar:

    Pål Mauseth

    Laurdag 15.01.2022
    Da har Sortlændingan også fått lagt ut sitt tilsvarende innbyggerinitiativ. Underskriftene strømmer på. Heia Sortland, stå på :-) https://minsak.no/sak/2594

    Pål Mauseth

    Sundag 12.12.2021
    ENORME folkmengder i fredelig demonstrasjon over hele verden, i markering FOR FRIHET og MOT KORONASERTIFIKAT og SEGREGERING. Verdens folk har våknet og forstår hva som står på spill. Dette er et spektakulært skue jeg unner alle å se...OG TENKE OVER: https://www.facebook.com/100067681794756/videos/614061716603722

    Pål Mauseth

    Sundag 12.12.2021
    Ny pressekonferanse fra EU-parlamentarikere som protesterer mot tvangsvaksinering (naturlig konsekvens av gyldig koronasertifikat som krav for deltakelse i samfunnet): https://steigan.no/2021/12/eu-parlamentarikere-til-oppror-mot-tvangsvaksinering/

    Pål Mauseth

    Sundag 12.12.2021
    Nye demonstrasjoner mot koronapass og segregeringssamfunn i Norge. Her er flere kjempegode torgtaler holdt i Bergen 11. desember: https://fb.watch/9RqxTyPciE/ . Stor demonstrasjon i Oslo også, men jeg har enda ikke funnet video fra arrangementet. . Internasjonalt 11 desember: Kjempedemonstrasjon i Wien mot koronadiktaturet https://steigan.no/2021/12/kjempedemonstrasjon-i-wien-mot-koronadiktaturet/

    Pål Mauseth

    Onsdag 08.12.2021
    Kom igjen folkens. Tusenvis av nordmenn demonstrerer i flere byer mot koronapass og segregering. Nyheter og media vil ikke vise oss det, men sjekk f.eks her: https://steigan.no/2021/11/nettavisen-tusenvis-i-demonstrasjonstog-forbi-stortinget-i-protest-mot-koronapass/ Hundredetusenvis demonstrerer mot koronapass andre steder i Europa: https://steigan.no/2021/12/oss-tar-dere-aldri-over-100-000-demonstrerte-mot-tvangsvaksinering-i-wien/

    anita stave

    Tysdag 07.12.2021
    Vi må verne om vårt demokrati.